Piagam Pelanggan

PIAGAM PELANGGAN

  • Memberi layanan yang mesra, perkhidmatan yang cekap dan tepat
  • Memberi peluang kepada pelajar UMK melibatkan diri dalam kegiatan badan beruniform, kebudayaan, sukan, khidmat komuniti, kesukarelawanan, pengucapan awam, keusahawanan, kepimpinan, daya usaha dan inovasi melalui ko-kurikulum berkredit dan tidak berkredit
  • Menyediakan penginapan seratus peratus kepada pelajar tahun satu di kolej kediaman
  • Mengamalkan sistem governan dan pengurusan kewangan yang efisyen
  • Bertanggungjawab terhadap hal ehwal kebajikan pelajar dengan menguruskan biasiswa, pinjaman pelajaran dan tabung kebajikan
  • Mengurus dan mengadakan semua aktiviti pembangunan pelajar dari segi latihan, pertandingan atau penyertaan di peringkat Inter-varsity dan Intra-varsity
  • Memastikan pelajar mendapat latihan/ kursus yang membina kemahiran soft-skill dan pembangunan insaniah pelajar
  • Membangunkan potensi individu sebagai modal insan yang mampu menyumbang kepada Negara
  • Merancang dan menyediakan program berkonsepkan Kenegaraan yang mencukupi bagi memupuk semangat perpaduan dan cintakan Negara
  • Memastikan pelaksanaan aktiviti alumni yang berkualiti ke arah kecemerlangan alumni.